Yazılım Geliştirme Takım Lideri
20 Nisan 2020

System Support Expert

System Support Expert

  • Preferably graduated from universities, two-year computer technology, electronic communication technology, computer programming.
  • Experienced in server hardware installation, management and maintenance (Preferably IBM, Lenovo).
  • Experienced in monitoring the activities of server systems, detecting, fixing and upgrading software problems.
  • Knowledgeable in the installation, management and maintenance of Linux platforms (Preferably centos, redhat).
  • To have knowledge about at least one or more of LDAP, DHCP, DNS, Web, FTP, Cluster services on the operating system.
  • Having knowledge in at least one of the scripts (Linux shell, Bash, Python) suitable for the business area.
  • Preferably knowledgeable about basic level TCP / IP, Layer 2 and Layer 3 levels.
  • Having sufficient knowledge of English to read and write technical documentation.
  • Competent in problem solving, open to innovations.
  • Communication skills are strong, prone to teamwork.
  • Will be able to work in a solution-oriented manner at intensive business tempo.
  • To know how to drive.
  • No travel disability.
  • Be able to reside in Ankara.

Job description

  • In line with the company / line of business objectives and strategies, biometric systems, distributed systems, databases, file manager, mobile platforms perform applications, control, maintenance, error corrections, system improvements and offer solutions.
  • In the technical parts of the projects, it becomes an effective resource for system requirements, system performance tables, and determination of system topologies.

Sistem Destek Uzmanı

  • Tercihen üniversitelerin iki yıllık bilgisayar teknolojisi, elektronik haberleşme teknolojisi, bilgisayar programcılığı bölümlerinden mezun
  • Sunucu donanımları kurulum, yönetim ve bakımı (Tercihen IBM, Lenovo ) konularında deneyimli
  • Sunucu sistemlerinin aktivitelerini izleme, yazılım sorunlarının tespiti, onarılması ve yükseltilmesi konularında deneyimli
  • Linux platformlarının kurulum, yönetim ve bakımı konularında bilgili (Tercihen centos, redhat)
  • İşletim sistemi üzerindeki LDAP, DHCP, DNS, Web, FTP, Cluster servislerinden en az biri veya birkaçı hakkında bilgi sahibi olmak
  • İş alanına uygun betik (Linux shell, Bash, Python) dillerinden en az birinde bilgi sahibi olmak
  • Tercihen temel düzeyde TCP/IP, Layer 2 ve Layer 3 seviyelerinde sorun tespit ve giderme konularında bilgi sahibi,
  •  Teknik dokümantasyon okuma ve yazışma yapabilecek derecede İngilizce bilgisi bulunan
  • Problem çözme konusunda yetkin, yeniliklere açık, *İletişim becerileri güçlü, ekip çalışmasına yatkın,
  • Yoğun iş temposunda çözüm odaklı olarak çalışabilecek,
  • Araştırma yeteneğine sahip, yeni teknolojilere açık olan, takip eden ve kendini geliştirme isteğine sahip,
  • Araç kullanmayı bilen
  • Seyahat engeli olmayan
  • Ankara’da ikamet eden/edebilecek durumda olan

İş tanımı

  • Şirket/iş kolu hedef ve stratejileri doğrultusunda biyometrik sistemler, dağıtık sistemler, veri tabanları, file manager, mobil platformlar gibi farklı disiplinlerde uzmanlık gerektirebilecek uygulamaların, kontrolü, bakımı, hata düzeltmeleri, sistem iyileştirmelerini yerine getirir, çözüm önerileri sunar.
  • Projelerin teknik kısımlarında, sistem gereksinimleri, sistem performans tabloları, sistem topolojilerinin belirlenmesi konularında etkin kaynak olur.